Hoe 17 VO-scholen samenwerken om ‘knelpuntvakken’ rendabel te kunnen blijven geven

Ook VO-scholen zijn druk op zoek naar manieren om hun lessen rendabel te houden. Een ‘gezonde’ klas telt minstens 20 leerlingen. Voor bepaalde vakken zijn soms te weinig leerlingen of ontbreekt het aan een gekwalificeerde docent. Soms heeft een school een gekwalificeerde docent in dienst, maar zijn er te weinig lessen om de docent voldoende uren te geven. Dit heeft ‘ongezonde’ klassen tot gevolg. Veel VO-scholen kennen ‘ongezonde’ klassen bij vakken als Wiskunde-D, Natuur & Scheikunde, ICT, Grieks en Latijn. Dit worden ook wel knelpuntvakken genoemd.

Het ministerie van OC&W startte een project genaamd ‘innovatie impuls’, waarvoor scholen zich konden inschrijven. Het Bataafs Lyceum schreef zich hierop in en wist met 16 andere VO-scholen geselecteerd te worden. Men had als doel om de knelpuntvakken en ongezonde klassen op te lossen door slimme toepassing van ICT. Inmiddels is het project in volle gang en vinden er dagelijks lessen plaats via deze oplossing.

Benieuwd hoe een docent tegelijkertijd 4 ‘ongezonde’ klassen op 4 verschillende scholen les geeft? Bekijk dan onderstaande video:

 

Heeft u interesse om een keer te komen kijken? Benader uw Cisco contactpersoon!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: